Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka matematiky online v primě osmiletého gymnázia
Flejberková, Dorota ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje zavedení rovnic v osmiletém gymnáziu v rámci online výuky. Diplomová práce je zaměřena na akční výzkum v kontextu online výuky v primě osmiletého gymnázia. Jde o sérii vyučovacích hodin zaměřených na rovnice, které jsem odučila v Gymnáziu OPEN GATE. Cílem práce je sledovat vlastní posun v didaktické oblasti v nestandardní formě výuky. Předložená práce se opírá o teoretická východiska, praktická část se soustředí na výukový experiment. K dosažení cíle jsem si vytyčila následující úkoly: - Pojednat o možných formách distanční výuky. - Sepsat teorie lineárních rovnic. - Analyzovat učebnice 1. stupně i 2. stupně ZŠ nejprve z pohledu přípravného období rovnic a poté propedeutiky rovnic v rámci 2. stupně ZŠ. - Evidovat sledované jevy spojené reflexí. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol: Vymezení pojmů, Distanční výuka, Lineární rovnice na ZŠ, Analýza učebnic. Praktická část navazuje na teoretickou, staví na analýzách a priori o průběžnou reflexi. Popis realizace scénářů je doprovázen průběžnou reflexí a posteriori reflexí. Závěr prezentuje klíčová místa reflexe mého výukového experimentu. Analýza a reflexe hodiny jsou uvedeny do souvislosti s analýzou učiva o rovnicích, prezentovaného ve...
Užití programu GeoGebra při řešení problémů v geometrii
BUZEK, Štěpán
Tato diplomová práce je zaměřena na nové funkce systémů dynamické geometrie a systémů počítačové algebry. V první části diplomové práce prozkoumávám nové funkce, které systémy dynamické geometrie poskytují. Druhá část diplomové práce se zaměřuje na příklady, které je možno pomocí těchto funkcí řešit. Zejména se jedná o automatické objevování množin daných vlastností. Zejména se zaměřuje na objevování rovnic těchto množin. V závěru je uveden příklad na porovnání principu automatického dokazování a automatického objevování.
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
PRŮDKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zabývá nestandardními aplikačními úlohami a problémy v matematice. Cílem bylo vytvořit sbírku příkladů s jejich vzorovým řešením za použití počítačového programu GeoGebra pro interaktivní geometrii, algebru a analýzu. Kromě obsahu úloh a jejich vzorového řešení v textové podobě je výsledkem této práce i online výstup ve formě GeoGebra knihy. Pro výuku, vizualizaci, řešení a analýzu úloh v matematice lze doporučit výše zmíněný multiplatformní dynamický software GeoGebra.
Pracovní listy pro výuku matematiky na druhém stupni ZŠ z vybraných témat
ONDRÁČKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem diplomové práce je na základě pracovních listů ověřit znalosti z oblasti aritmetiky jednak žáků 2. stupně vybraných základních škol, jednak žáků vybraných víceletých gymnázií. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na znalosti, které by každý žák měl ovládat. Praktická část obsahuje 4 pracovní listy určené pro žáky šestého, sedmého, osmého a devátého ročníku základní školy, resp. pro žáky odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Řešení pracovních listů s podrobným postupem jsou uvedeny v příloze diplomové práce. Součástí praktické části jsou výsledky výzkumu, které ukazují na rozdíly ve znalostech žáků daných škol.
Středoškolská matematika vysokoškolsky
Kučera, Jiří ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce je určena k samostudiu absolventů středních škol. Připravuje studenta, který se chystá na matematicky zaměřenou vysokou školu. Seznamuje jej s teoretickým přístupem k matematice. K tomuto účelu byla vybrána témata mocniny, odmocniny, logaritmy a rovnice, které tyto objekty obsahují. Student tak má příležitost osvojit si vysokoškolský přístup k matematice na tématech, která by měl ze střední školy dokonale ovládat. Vedle toho mu práce umožňuje prohloubit si znalosti oněch témat a setkat se s těžšími a neobvyklými příklady.
Reálné problémy řešené kvadratickými rovnicemi
Hanzal, Petr ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Práce obsahuje soubor praktických úloh řešených pomocí kvadratických rovnic. Cílem práce je shromáždit dostupné praktické úlohy, se kterými se mohou studenti různého věku setkat ve škole nebo v praktickém životě a vytvoření dalších modelových úloh, které by bylo možné použít ve výuce či matematických soutěžích. Součástí práce jsou i obrázky sloužící k lepšímu pochopení některých úloh. Obrázky jsou vytvořeny v programu Geogebra.
Využití hudební výchovy v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ aneb Pane učiteli, zazpíváme si
Jánošková, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Práce se zabývá možností propojení výuky matematiky s hudbou. Teoretická část se zaměřuje na vztah matematiky a hudby, motivaci žáků, teorii mnohačetné inteligence a také na to, zda může hudba přispívat k rozvoji matematického myšlení. Praktická část přináší 5 příprav vyučovacích hodin, kde je hlavní téma hudební výchova a několik dalších možností, jak využít hudební výchovu v rámci jiného matematického tématu. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba v matematice, rytmus v matematice, hudební nástroje v matematice, motivace, slovní úlohy, rovnice, mezipředmětové vztahy, Gardnerova teorie mnohačetné inteligence.
Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic v oboru komplexních čísel
Kneblík, Radovan ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá algrebraickými rovnicemi v oboru komplexních čísel a jejich vý- ukou na střední škole. Práce má formu webových stránek, zahrnuje zavedení komplexních čísel v různých tvarech (tvar uspořádané dvojice, algebraický, goniometrický a exponen- ciální tvar) a operací s nimi a dále převody mezi jednotlivými tvary. Stěžejní část práce obsahuje řešení lineárních, kvadratických, binomických, trinomických, reciprokých a ku- bických rovnic v oboru komplexních čísel. Výklad je obohacen o interaktivní applety demonstrující danou látku. Součástí práce jsou také řešené úlohy, dále úlohy vedoucí na množiny bodů daných vlastností a dva souhrnné testy. Webové stránky vytvořené v rámci práce mohou využívat žáci i pedagogové středních škol. 1
The Gibbs phenomenon in the discontinuous Galerkin method
Stará, Lenka ; Kučera, Václav (vedoucí práce) ; Sváček, Petr (oponent)
Gibbsův jev se projevuje oscilacemi, které znehodnocují numerické řešení. Cílem této práce je předtsavit metody, které zabraňují projevům Gibbsova jevu, zejména potlačují přestřely a podstřely, ale zároveň zachovávají hlad- kost řešení. Uvažujme 1D úlohu: Burgersovu rovnici na intervalu (0,1). Pro daný problém představíme postupně nespojitou Galerkinovu metodu, stabilní nízkoúrovńové schéma a metodu FCT (flux corrected technique). Na řešení Burgersovy rovnice opatřené různými počátečními podmínkami demonstru- jeme vlastnosti uvedených metod. Numerické výsledky pro jednotlivé metody předtavíme v poslední kapitole. 1
Editor rovnic pro Android
Marek, Jiří ; Kučera, Petr (vedoucí práce) ; Jančík, Pavel (oponent)
Název práce: Editor rovnic pro Android Autor: Jiří Marek Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petr Kučera, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá implementací aplikace pro mobilní operační systém Android, která umožňuje interaktivní vytváření matematických výrazů a jejich vysázení pomocí programu LATEX. Následně je schopna tento výsledek uložit a sdílet v různých formátech nebo ho přímo začlenit do rozsáhlejšího LATEXového dokumentu, který je otevřen v editoru LaTeXu, který je rovněž součástí aplikace. Po začlenění matematického výrazu do LATEXového kódu je možné tento výraz zpětně editovat. Aplikace je navržena takovým způsobem, aby i uživatel neznalý LATEXové syntaxe, byl schopen tvořit složité matematické výrazy. Přitom je možné plynule přecházet mezi interaktivním zadáváním matematického výrazu a editací LATEXového kódu. Klíčová slova: Rovnice, Editor, LaTeX, Android

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.